§1.
Postanowienia ogólne
1. Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 799).
2. Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy Małgorzata Pawlikowska, ul. Diamentowa 6, 07-410 Ostrołęka, NIP 7581516877, REGON: 550670743 (dalej jako „THAI RAI”).
3. Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników THAI RAI, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz THAI RAI na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
§2.
Cele i zadania
1. Celem działalności THAI RAI jest udzielanie świadczeń zdrowotnych także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
2. Zadaniami THAI RAI są:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
2) promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
3) wykonywanie innych zadań THAI RAI w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§3.
Struktura organizacyjna
1. THAI RAI wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładów leczniczych:
1) Salon Masażu Tajskiego ThaiRai Therapy&Relax
2) Salon Masażu Tajskiego
2. W ramach zakładów leczniczych, o których mowa w ust. 1, funkcjonują:
1) w ramach Salonu Masażu Tajskiego ThaiRai Therapy&Relax – jednostka organizacyjna: Salon masażu leczniczego;
2) w ramach Salonu Masażu Tajskiego – jednostka organizacyjna: Salon masażu leczniczego.
§4.
Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. THAI RAI prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie:
1) fizjoterapii;
2) rehabilitacji medycznej;
2. THAI RAI realizuje swoje zadania poprzez:
1) udzielanie konsultacji;
2) wykonywanie zabiegów fizjoterapeutycznych i masaży leczniczych
3) wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
4) promocję zdrowia i edukację zdrowotną pacjentów.
§5.
Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych
1. Świadczenia zdrowotne są udzielane w zakładach leczniczych, o których mowa w § 3 ust. 1.
2. Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w trakcie rejestracji. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.
3. Rejestracja pacjentów odbywa się:
1) osobiście
2) telefonicznie nr tel. 606 674 622
4. W trakcie rejestracji osobistej lub telefonicznej pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest podać imię i nazwisko, numer PESEL pacjenta.
5. Płatność za udzielone świadczenia następuje po udzieleniu świadczenia.
6. THAI RAI akceptuje następujące formy płatności:
1) gotówka;
2) przelew bankowy;
3) karta kredytowa/płatnicza;
4) BLIK.
7. Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.
8. Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
a. rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
b. wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
c. udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 7;
d. pozytywna kwalifikacja Pacjenta.
§6.
Dostępność świadczeń zdrowotnych
1. THAI RAI organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
2. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik do Regulaminu.
3. Informacje w sprawie wysokości opłat za świadczenia zdrowotne wynikających z cennika, o którym mowa w ust.2, THAI RAI udostępnia w lokalu zakładu leczniczego.
4. THAI RAI zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
1) jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;
2) w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 8;
3) w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
4) w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez Kierownika;
5) w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od THAI RAI.
§7.
Jakość świadczeń zdrowotnych
1. Świadczenia zdrowotne w THAI RAI są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
2. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
3. Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej.
§8.
Dokumentacja medyczna
1. THAI RAI prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
2. THAI RAI zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
3. THAI RAI udostępnia dokumentację medyczną:
1) do wglądu;
2) przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku;
3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych.
4. Za udostępnienie dokumentacji medycznej THAI RAI nie pobiera opłat.
§9.
Prawa i obowiązki pacjenta
1. Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
2. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej.
3. Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.
4. Pacjent ma obowiązek:
1) przestrzegania postanowień Regulaminu;
2) przestrzegania zasad higieny osobistej;
3) przestrzegania praw innych pacjentów;
4) szanowania mienia THAI RAI.
5. Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
1) spożywanie alkoholu;
2) palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
3) wprowadzanie zwierząt;
4) akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
§10.
Kierownictwo THAI RAI
1. Działalnością THAI RAI, kieruje kierownik podmiotu leczniczego („Kierownik”).
2. Kierownik prowadzi sprawy THAI RAI i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
3. Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi, lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
4. Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z THAI RAI oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).
§11.
Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
1. W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, THAI RAI współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
2. Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.
§12.
Monitoring wizyjny pomieszczeń
1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu THAI RAI prowadzi się obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). W ramach monitoringu wizyjnego nie rejestruje się dźwięku.
2. Monitoringiem wizyjnym objęta jest poczekalnia oraz rejestracja THAI RAI. Obserwacją nie są objęte pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
3. Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego, THAI RAI przetwarza wyłącznie w celach, o których mowa w ust. 1.
4. Obserwacja prowadzona jest całodobowo. Nagrania utrwalane i przechowywane są przez okres nieprzekraczający trzech miesięcy. Po upływie tego okresu nagrania podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
5. Nagrania mogą zostać udostępnione podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.
6. Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania nagrań może zostać powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy, z zachowaniem zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
7. Kierownik THAI RAI informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem wizyjnym, o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, w tym o celach i podstawach prawnych przetwarzania, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej w ogólnie dostępnym miejscu na terenie zakładu.
§13.
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie w dniu 4 listopada 2024 r.
2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz akty wykonawcze do tych ustaw.