ThaiRai

Regulamin organizacyjny

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
podmiotu leczniczego

§1.

Postanowienia ogólne

1. Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 799).

2. Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy Małgorzata Pawlikowska, ul. Diamentowa 6, 07-410 Ostrołęka, NIP 7581516877, REGON: 550670743 (dalej jako „THAI RAI”).

3. Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników THAI RAI, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz THAI RAI na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.

 

§2.

Cele i zadania

1. Celem działalności THAI RAI jest udzielanie świadczeń zdrowotnych także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.

2. Zadaniami THAI RAI są:

1) udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;

2) promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;

3) wykonywanie innych zadań THAI RAI w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

 

§3.

Struktura organizacyjna

1. THAI RAI wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładów leczniczych:

1) Salon Masażu Tajskiego ThaiRai Therapy&Relax

2) Salon Masażu Tajskiego

2. W ramach zakładów leczniczych, o których mowa w ust. 1, funkcjonują:

1) w ramach Salonu Masażu Tajskiego ThaiRai Therapy&Relax – jednostka organizacyjna: Salon masażu leczniczego;

2) w ramach Salonu Masażu Tajskiego – jednostka organizacyjna: Salon masażu leczniczego.

 

§4.

Rodzaj i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

1. THAI RAI prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie:

1) fizjoterapii;

2) rehabilitacji medycznej;

2. THAI RAI realizuje swoje zadania poprzez:

1) udzielanie konsultacji;

2) wykonywanie zabiegów fizjoterapeutycznych i masaży leczniczych

3) wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;

4) promocję zdrowia i edukację zdrowotną pacjentów.

 

§5.

Miejsce i przebieg udzielania świadczeń zdrowotnych

1. Świadczenia zdrowotne są udzielane w zakładach leczniczych, o których mowa w § 3 ust. 1.

2. Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w trakcie rejestracji. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.

3. Rejestracja pacjentów odbywa się:

1) osobiście

2) telefonicznie nr tel. 606 674 622

4. W trakcie rejestracji osobistej lub telefonicznej pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest podać imię i nazwisko, numer PESEL pacjenta.

5. Płatność za udzielone świadczenia następuje po udzieleniu świadczenia.

6. THAI RAI akceptuje następujące formy płatności:

1) gotówka;

2) przelew bankowy;

3) karta kredytowa/płatnicza;

4) BLIK.

7. Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań.

8. Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:

a. rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu,

b. wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych,

c. udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 7;

d. pozytywna kwalifikacja Pacjenta.

 

§6.

Dostępność świadczeń zdrowotnych

1. THAI RAI organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.

2. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik do Regulaminu.

3. Informacje w sprawie wysokości opłat za świadczenia zdrowotne wynikających z cennika, o którym mowa w ust.2, THAI RAI udostępnia w lokalu zakładu leczniczego.

4. THAI RAI zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:

1) jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych;

2) w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 8;

3) w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;

4) w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez Kierownika;

5) w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od THAI RAI.

 

§7.

Jakość świadczeń zdrowotnych

1. Świadczenia zdrowotne w THAI RAI są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.

2. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.

3. Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej.

 

§8.

Dokumentacja medyczna

1. THAI RAI prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.

2. THAI RAI zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.

3. THAI RAI udostępnia dokumentację medyczną:

1) do wglądu;

2) przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku;

3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;

4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;

5) na informatycznym nośniku danych.

4. Za udostępnienie dokumentacji medycznej THAI RAI nie pobiera opłat.

 

§9.

Prawa i obowiązki pacjenta

1. Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.

2. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej.

3. Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym.

4. Pacjent ma obowiązek:

1) przestrzegania postanowień Regulaminu;

2) przestrzegania zasad higieny osobistej;

3) przestrzegania praw innych pacjentów;

4) szanowania mienia THAI RAI.

5. Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:

1) spożywanie alkoholu;

2) palenie tytoniu, w tym e-papierosów;

3) wprowadzanie zwierząt;

4) akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.

 

§10.

Kierownictwo THAI RAI

1. Działalnością THAI RAI, kieruje kierownik podmiotu leczniczego („Kierownik”).

2. Kierownik prowadzi sprawy THAI RAI i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

3. Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi, lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.

4. Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z THAI RAI oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).

 

§11.

Warunki współpracy z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

1. W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, THAI RAI współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.

2. Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach.

 

§12.

Monitoring wizyjny pomieszczeń

1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu THAI RAI prowadzi się obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). W ramach monitoringu wizyjnego nie rejestruje się dźwięku.

2. Monitoringiem wizyjnym objęta jest poczekalnia oraz rejestracja THAI RAI. Obserwacją nie są objęte pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.

3. Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego, THAI RAI przetwarza wyłącznie w celach, o których mowa w ust. 1.

4. Obserwacja prowadzona jest całodobowo. Nagrania utrwalane i przechowywane są przez okres nieprzekraczający trzech miesięcy. Po upływie tego okresu nagrania podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

5. Nagrania mogą zostać udostępnione podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.

6. Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania nagrań może zostać powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy, z zachowaniem zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

7. Kierownik THAI RAI informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem wizyjnym, o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, w tym o celach i podstawach prawnych przetwarzania, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej w ogólnie dostępnym miejscu na terenie zakładu.

 

§13.

Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie w dniu 4 listopada 2024 r.

2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz akty wykonawcze do tych ustaw.